Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uitleg Rank maken Permissionsex
06-27-2014, 06:00 PM
Question Rank maken Permissionsex
Hey

Ik ga je via hier de stappen opschrijven en zo kan je zelf eens proberen om een rank te maken via permissionsex!
Voor het schrijven van een rank kan alles IN-GAME en moet je dus niet in de FTP in het config bestand van permissionsex, dat is veel te moeilijk want een spatie of TAB kan alles omzeep halen...

Waar je moet over nadenken vooraleer je een rank gaat maken:

1) Hoe gaat de rank noemen? vb: Programmeur
2) Voor wie is de rank allemaal bestemd? vb: Voor TakeYaSword
3) Wat moet de hele groep Programmeur allemaal kunnen? vb: gamemode, vliegen, godmode, commandwatcher

---> ter info: Elke plugin heeft andere Permissies, dus je zal de permissies soms moeten opzoeken PER PLUGIN op het internet. vb: gamemode, vliegen en godmode zijn van de Essentials plugin en Commandwatcher zal je permissies van vinden bij de Commandwatcher plugin. ( ik zal je even helpen: essentials permissies: http://wiki.ess3.net/wiki/Command_Reference en voor commandwatcher http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/commandwatcher/ )

4) Hoe ziet de rank naam eruit in de chat? dit is de PREFIX en die duid ik meestal aan met [RankNaam]. Je kan ook kleurencodes gebruiken en dan moet je zoiets doen: &4[&aRankNaam&4]
De betekenissen van de kleurencodes vind je op http://minecraft.gamepedia.com/Formatting_codes en je moet kijken naar de helemaal linkse kolom. In mijn voorbeeld gebruikte ik &4 en dat is dus donkerrood en &a is fluo groen

Hoe begin je:

1) Eerst moet je de rank zelf aanmaken en dit doe je door in de chat volgende command te doen:
---> /pex group Programmeur create
De group Programmeur is nu aangemaakt!

2) Vervolgens geef je een mooie prefix/chatnaam aan de rank en dit doe je met de command:
---> /pex group Programmeur prefix &4[&aProgrammeur&4]
De HELE GROEP programmeur heeft nu deze prefix

3) Vervolgens geef je de permissies die je wilt aan de HELE GROEP en dit kan door permissie per permissie in te geven, vb:

---> /pex group Programmeur add essentials.gamemode

( de andere permissies moet je zelf opzoeken en op deze manier invoeren Smile )

4) Je hebt nu de rank, de prefix in de chat en de permissies, nu alleen nog de goede mensen in deze rank zetten en dit kan door:

--> /pex user TakeYaSword group set Programmeur

Even opgelet: - Als je iets wil doen met de hele groep dan begin je met /pex group
- Als je iets wil doen met één persoon, voorbeeld één iemand in een groep
zetten dan begin je met /pex user
- Hoofletters zijn heel belangrijk, als je ergens Programmeur gebruikt als
groepnaam moet je dat overal, want programmeur zonder hoofdletters zal fout gaan
Dit is ook zo als je iemand in een groep wil zetten, altijd de juiste hoofdletters gebruiken van de naam, vb TakeYaSword en niet gewoon takeyasword

Veel succes, neem je tijd en let op dat je group schrijft met OU en niet zoals in het Nederlands groep met OE Wink
Ik hoop dat jullie nu al een idee hebben hoe je eenvoudig een rank kan maken!
veel succes

Arno Stalpaert
DMCH FORUM MODERATOR

Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply
08-06-2014, 01:47 AM
RE: Rank maken Permissionsex
als ik het in game wil doen zegt hij dat ik de rechten niet heb. Tewijl ik god, gm 1 en OP heb.
Find all posts by this user
08-06-2014, 09:42 AM
Klopt, ga naar je console en doe: /pex user naam add *
Dan zal je dat wel kunnen Smile

Arno Stalpaert
DMCH FORUM MODERATOR

08-06-2014, 07:09 PM
Super bedankt! het werkt!
08-07-2014, 04:14 AM
Geen probleem!

Arno Stalpaert
DMCH FORUM MODERATOR

11-03-2016, 08:29 PM
Thanks, A lot For the Help the issue is now resolved. Actually, we are suffering from this issue last month.

geez Meuse
cheap website hosting wordpress
11-05-2016, 03:23 AM
Hello geez

I'm glad this post could help you out. Don't hesistate to contact us while having questions/troubles.

Arno Stalpaert
DMCH FORUM MODERATOR

Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)